FaPaC_complet hori_web

La FaPaC lamenta que la cimera d’educació hagi exclòs les entitats de referència de les famílies de Catalunya

• La cimera ha estat una imatge més, sense contingut real per al futur de les nostres filles i fills. El Govern ha optat per excloure determinats sectors de la comunitat educativa abans de promoure un gran acord social en favor de l’escola catalana.

• La presència de la permanent del Consell Escolar de Catalunya ha estat del tot insuficient, doncs no hi estan representades les dues principals federacions d’AMPA, ni tampoc sindicats d’ensenyament, d’estudiants, àmbit universitari i altres col·lectius socials.

Barcelona, 28 de maig de 2013

Coincidint amb la cimera convocada pel govern de la Generalitat a favor de la immersió lingüística i contra la reforma de la llei d’educació plantejada pel govern estatal del PP, la FaPaC vol transmetre les seves consideracions:

Avui dimarts s’ha celebrat una cimera de partits i comunitat educativa per mostrar una unitat a nivell de Catalunya en contra del projecte de llei de la LOMCE. Aquesta trobada serveix per escenificar una unitat de país al voltant de les seves institucions, on partits polítics i societat civil mostrin una posició compartida i comuna en els aspectes més essencials de les polítiques educatives.

Lluny d’aquesta imatge, hem pogut veure a partits i a una petita part de la societat civil

representada per la permanent del Consell Escolar de Catalunya, amb unes absències

clamoroses com són les de les dues principals federacions d’associacions de pares i mares, així com la dels sindicats d’ensenyament, d’estudiants i la representació del món universitari i d’altres col·lectius socials com veïns, associacions de defensa de la llengua, etc. Aquestes absències converteixen aquest organisme en una petita part de la comunitat educativa catalana més que en una representació de la realitat social d’aquesta.

Si considerem que el format d’aquesta mena de cimeres no obeeix a cap més norma que a la lògica, a l’interès de país i a l’interès de qui convoca, el format finalment triat mostra clarament una voluntat governamental d’excloure a determinades parts de la comunitat educativa catalana.

Aquesta voluntat d’exclusió no resulta ni útil ni intel·ligent i trenca amb la imatge d’unitat que vol

donar el Govern en favor de l’educació.