portada27oLa Revista Opcions, d’informació per a un consum conscient i transformador, ha tret en el seu darrer número un interessant article sobre cuina escolar saludable i sostenible.

En síntesi ens mostra si és assumible la instal•lació d’una cuina escolar educativa, sostenible i respectuosa amb el medi.

Es tracta d’introduir un menú adequat a la temporalitat dels aliments i a la quantitat de nutrients necessaris (reduint fregits, congelats, precuinats, els excessos de proteïnes i ampliant el ventall d’ingredients i gustos).

Per tal de no ser un menjador més car, no es tracta de substituir els aliments, per els mateixos ecològics. Més aviat, de reduir la carn i introduir més proteïnes vegetals (llegum, fruita seca…).

A tall d’exemple la revista recull l’opinió de David Beltran, director del CEIP Fort Pienc:
“Les mares i els pares se sorprenen de veure que els seus fills mengen verdures que abans a casa no menjaven perquè diuen que no els agradaven.
L’empresa que gestiona el menjador ens vol proposar que puguem encarregar als productors que proveeixen l’escola cistells de verdures per a les famílies, com en una cooperativa, perquè consumeixin menjar ecològic també a casa i els nens continuïn aquesta dinàmica. Ens agrada la qualitat i les perspectives de futur: van sorgint certes actituds, com ara recollir en una garrafa l’aigua que queda als gots havent dinat i aprofitar-la per regar les plantes.”

Menjadors escolars: l’assignatura pendent Revista Opcions, 27. Pàg 26-28

Marc Ribera i Valette