Nosaltres, com a pare, mare i alumnes del col•legi Pere IV, des de el seu grup de Muntanya,
EXPOSEM: Que havent quedat a les 8 del matí a Can Felipa, vam donar sortida a una de les excursions més meravelloses de les que hem fet enguany. El primer espectacle del camí ens ho vam trobar a la plana de Vic: com no, boira, però una boira de la dimensió desconeguda, companys! Una vegada arribats a Tavertet vam deixar els cotxes en el parking del poble i vam començar la nostra excursió havent esmorzat com cal, ja que més d’un havia buidat la panxa pel camí… A la primera part de la ruta, les primeres vistes espectaculars des de la Balma Grossa de Monteis. Seguim cap a el Coll de Rajols, i durant el camí el nostre expert en botànica, en Xavi, ens va delectar amb el plaer de la descoberta de espècies florals de la zona com ara la viola de llop (lila, i blanca) i la primavera o cucut. També una menció especial a les esplanades que vam trobar pel camí amb les seves corresponents “tifes” de vaques… Vam seguir el camí cap a la dreta per passar pel Puig de Cortills, camí del nostre cim, el Rocallarga amb 1.187 m., segona vista espectacular de l’excursió i foto oficial del grup. Desfem el camí cap el Coll de Rajols i ens aturem a dinar a la Baga del Perer. Començaríem desprès la baixada per una espectacular fageda amb exemplars dignes de ser abraçats per tot el grup en comunió amb la seva energia, sempre positiva. Arribem desprès a la preciosa ermita de Sant Corneli acompanyada per un dels Dòlmens de la zona. A prop d’allà el mirador de Sant Corneli que ens va oferir la tercera panoràmica de la zona. Enfilem la baixada cap a Tavertet, on ens espera una cerveseta al bar del poble mentre la canalla sempre esgotada “descansa” al parc del poble entre tobogans i gronxadors.

SOL•LICITEM: Que donat les espectaculars vistes de l’excursió realitzada, tornem a la zona amb rutes renovades, i ja que tenim botànic, la presència d’un ornitòleg expert seria el complement ideal. Que es tingui així mateix en compte la possibilitat de disposar en havent acabat les excursions de la dotació d’un bar a la zona visitada amb complement de botiga adjunta de embotits, formatges i varis del país (per què no ho hem dit abans, però companys vam tornar amb la compra feta de casa!).

I per què així consti, signem la present instància esperant arribi a tothom.