Benvolgudes mares i pares,

Volem informar-vos dels motius de la vaga convocada per tots els sindicats representatius de l’ensenyament públic el proper 17 de març.

Des de ja fa bastants mesos s’està produint una manca d’entesa important entre els professionals de l’educació i el conseller Maragall, el qual ha anat fent una sèrie de propostes que van en la direcció contrària del que cal per solucionar els problemes reals de l’educació.

El Departament d’Educació pren mesures i actua sense tenir en compte el procés de negociació col•lectiva amb els sindicats, els quals són la representació legal de les persones que treballem en el món de l ‘educació.

Algunes d’aquestes mesures són:

• Retalls en les plantilles de professorat i altres professionals dels centres educatius públics, tot i que el nombre d’alumnes està creixent.
• L’eliminació progressiva de les dotacions associades als programes d’innovació educativa amb la reducció d’hores de dedicació dels professionals que donen suport educatiu als centres escolars.
• El Departament triga en cobrir les substitucions que es generen als centres.
• Tancaments d’aules i increment del nombre d’alumnes per aula.
• Disminució dels diners que reben els centres públics per al seu funcionament, per segon any consecutiu.
• Imposició d’un nou calendari escolar, en el qual la inclusió d’una setmana de vacances al mes de febrer o març comporta un canvi molt significatiu en l’organització de la vida familiar. Obrint una bretxa de desigualtat entre l’alumnat. El Departament d’Educació traspassa una responsabilitat que no correspon ni a les AMPAs ni als Ajuntaments, sense un pressupost que garanteixi una oferta educativa alternativa i equivalent per tot l’alumnat de Catalunya.

Com a resposta a aquesta situació, TOTS els sindicats representats a la mesa de negociació van acordar una sèrie de mesures per a fer pressió i demanar un canvi de línia, cosa que, de moment, no s’ha aconseguit. I una d’aquestes mesures ha estat la convocatòria de vaga .

Lamentem haver de prendre aquestes mesures de força i mobilització. Us demanem la vostra comprensió, col•laboració i solidaritat amb l’equip de mestres, professorat i professionals de l ‘educació que aquest dia estarà exercint el seu dret a la vaga.

Estem segurs que si aconseguim les reivindicacions plantejades, redundaran en benefici de l’educació pública i de qualitat que tots i totes defensem.

Atentament,
L’equip de mestres en vaga.